Sağlık Gebelikte mide krampları normal mi?



ID:18142
Yayınlanma:
11 Ağu 17

Yaşadığımız dünyada en güzel şeylerden biri olan annelik, gebelik sürecinde yaşanan sıkıntılarla zorlu bir halde başlıyor. Dinimizin de büyük önem verdiği annelerin, daha bebekleri karnındayken başlayan zorlu süreçte yaşadıkları sancılar, kramplar, ağrılar ve bulantıların belli başlı sebepleri var. Gebelikte mide krampları normal olarak görülse de beslenme alışkanlığı ile daha aza indirmek mümkün...

Hamilelik/gebelik döneminde diyetiniz ve genel sağlığınız konusunda çok dikkatli olmanız gerekir zira bu dönem en hassas dönemlerinizden biridir. Özellikle gebelik döneminde karında ağrı ya da kramp oluşması bazı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkar.
Gebelik döneminde beslenme hatalarından kaynaklanan mide kramplarından söz edilebilir. Yediğiniz bir şeyin size dokunması sonucunda midenizde ağrı ve kramplar yaşayabilirsiniz. Gebelik sırasında mide ağrısı ve krampların en yaygın nedenlerinden bazılarını sıralamak gerekirse:

 

  • Ağır veya kızartılmış gıdaların tüketimi gebelik döneminde mide kramplarına neden olur.
  • Gebelikte sık görülen mide yanması ve konstipasyon gibi sindirim sorunları
  • Sindirim sürecini yavaşlatan ve aşırı gaza neden olan hormonal değişikliklere bağlanabilir.
  • Bebek rahimde büyüdükçe çeşitli organlara baskısı artar, bu da mide krampına neden olur.
  • Bebeğin hareketi ve pozisyon değişikliği de krampa neden olur.

Doktorunuza yaşadığınız belirtileri bildirmek önemlidir. Doktorunuz krampların nedenini ortaya çıkarmalıdır. Doktorunuz endişe duyulacak bir olumsuzluğun olmadığına emin olmak için bazı testler yapabilir.

 

GEBELİKTEMİDE KRAMPLARINI GİDERMEK İÇİNKİŞİSELÖNLEMLER

Dinlenmek mide kramplarını hafifletir: Bir kramp geldiğini hissettiğinizde, oturun ve rahatlayın. Yaklaşık 10-15 dakika boyunca yatın. Mümkünse, midenizdeki aşırı gazı atmak için sol tarafınıza uzanın. Ayrıca, hamile kalırken herhangi bir yorucu aktiviteyi önlemek için bir program oluşturun.

Isı terapisi krampları zayıflatır: Karın bölgesine biraz ısı uygulayarak ağrı ve krampları hafifletebilirsiniz. Karnınızın alt kısmına bir ısıtma yastığı veya sıcak su şişesi koyabilirsiniz. yaklaşık 5 dakika süreyle bu şişeyi tutun.Ayrıca sıcak bir duş alabilir veya yaklaşık 15 dakika kadar sıcak suyla dolu bir küvete girebilirsiniz.

Giyiminiz rahat olsun: Pamuk gibi hafif ve serin kumaşlardan yapılmış gevşek, rahat giysiler giyin. Sıkı giysiler hareketi ve kan akışını sınırlayabilir ve bu da midedeki ağrı ve kramplarla sonuçlanabilir.

Sıvı tüketin: Sıcak su veya bitki çayı ve süt gibi sağlıklı içecekler içmeye çalışın. Bu, kabızlığın bir dereceye kadar hafifletilmesine yardımcı olur ve mide ağrısı ve kramp riskini azaltacaktır.

Diyet yapmayın: Gebelikte diyet çok tehlikeli olabilir. Hem siz hem de bebeğiniz bazı besin kaynaklarına ihtiyaç duyar. Gebelik dönemi iyi beslenme dönemi olduğundan kısıtlayıcı diyet yapmayın.

Taze meyveler, sebzeler, fasulye, bakliyat, yağsız et, kepekli tahıllar, az yağlı süt ürünleri, fındık tüketin. Yağlı, kızartılmış veya ağır gıdalardan kaçının. Mideni uzun süre boşaltmak da ciddi kramplar yaşamanıza neden olabilir. Her 2-3 saatte bir küçük porsiyonlar tüketin. Mideyi zorlamayın.