Bilim ve Teknoloji İnternet kullanıcıları reklamlardan rahatsız mı?



ID:76497
Yayınlanma:
18 Haz 21

İnternet reklamlarından rahatsızlık duyanların araştırıldığı bir çalışma oldukça ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. Özellikle Facebook ve Google tarafından gösterilen bu reklamlar biraz ters tepmiş gibi görünüyor.

İnternet alanında hizmet veren birçok kuruluş reklamlar üzerinden gelir elde ediyor. Mesela Facebook şirketinin en büyük gelirleri hem kendi platformunda hem de Instagram’da yayınlanan reklamlardan oluşuyor. Google ve YouTube gibi platformlara bakıldığında yine reklamların çok ciddi bir gelir sağladığı görülüyor.

Böylesine devasa bir reklam ağı kurulmuşken bazı kullanıcılar durumdan rahatsızlık duyabiliyor. Özellikle kimi ülkeler gerçekten de reklamlara karşı fazlasıyla tepkili. Elbette alınan yeni kararlar burada büyük bir öneme sahip.
Yapılan araştırmalarda İsveç, İspanya, Arjantin, Güney Afrika ve Türkiye gibi ülkelerde yer alan kullanıcıların çevrimiçi reklamlardan en fazla rahatsız olan kişiler olduğu ortaya çıktı. Özellikle Türkiye’de rahatsız olanların oranı yüzde 60 sınırına kadar dayandı. Böylece ortaya beklenenden daha yüksek bir sonuç çıktı.

Rusya, Kanada, Almanya, İtalya, Fransa ve ABD gibi ülkeler ise reklamlardan orta düzeyde rahatsızlık duyuyor. Kısacası bahsi geçen toplumlarda neredeyse yüzde 50 reklamlar konusunda tepkili. Elbette her ülkede rakamlar bu düzeyde değil. Mesela Çin, Meksika, Hindistan, Brezilya ve Japonya gibi ülkelerde ise çevrimiçi reklamlar pek rahatsızlık yaratmıyor.

Türkiye’de reklamlara karşı bu kadar fazla tepki gösterilmesinin nedeni muhtemelen aynı markaların reklam vermesi. Çeşitlilik sayısı ne kadar çok olursa çevrimiçi reklamlara karşı gösterilen tepkiler o kadar azalır. Peki siz çevrimiçi reklamlardan rahatsızlık duyuyor musunuz?