Koronavirüs Koronavirüs aşısında yeni yan etki iddiası korkuttu: Lenf bezleri şişen çok sayıda kişi hastanelere akın ediyor



ID:80216
Yayınlanma:
11 Eki 21

Dünya koronavirüsle mücadelesine hız kesmeden devam ederken, en büyük silahımız olan aşıyla ilgili ortaya atılan iddia ortalığı karıştırdı. ABD'de koronavirüs aşısı yaptıran pek çok kişi lenf bezlerinde meydana gelen şişlik nedeniyle soluğu hastanelerde alırken, yaşanan gelişme "Aşının yeni bir yan etkisi daha ortaya çıktı" yorumlarına sebep oldu. Ancak doktorlar bu durumun geçici ve zararsız olduğunu belirtiyor.

Koronavirüse karşı ülkeler aşı çalışmalarını hızlandırırken ABD'den gelen yeni bir yan etki iddiası tartışmalara yol açtı.

DOKTORLARA GÖRE NORMAL BİR DURUM

ABD'de pek çok kişi aşı olduktan sonra lenf bezlerinin şiştiği şikayeti ile doktora başvurdu. Uzman isimler bu durumun geçici ve zararsız olduğunu belirtti.

 

 

 

Uzmanlara göre, aşıdan sonra bağışıklık sistemi aktive edildiğinden ve bir antikor ordusu oluşturduğundan koltuk altı bölgesindeki lenf düğümleri bazen şişebilir.

"DİĞER AŞILARDA DA AYNI ETKİ VAR"

Uzman isimler, grip, zona ve difteri/tetanoz/boğmaca aşılarında da lenf bezlerinin görünümünü geçici olarak değiştirebileceğini belirtti.